یکشنبه، مهر ۴

برای حفط اسلام دروغ و شراب خوری هم واجب است

امام خمینی(ا.خ): جان مسلمان بالاتر از ساير چيزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است. اين حرفهاى احمقانه‏اى است كه از همين گروهها القا مى‏شود كه خوب، جاسوسى كه خوب نيست! جاسوسى، جاسوسى فاسد خوب نيست، اما براى حفظ اسلام و براى حفظ نفوس مسلمين واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است صحيفه امام، ج‏15، ص: 116 “
و آن سه نقطه آخر کار من نیست، آن سه نقطه را حضرت امام آن جا گذاشتند تا دست مسلمین برای حفظ اسلام بسته نباشد. هرچه خواستید جایش بگذارید، تجاوز، شکنجه، قتل، آدم ربایی و از همه مهم ترتقلب. نقل است از حاج کرب علی محمد که یک بار شخصی نزد حضرت امام رسید و سوالی از ایشان کرد که همان سوال باعث آشنایی حضرت امام با عزرائیل شد. ملعون از امام پرسید که اگر واجب کفایی بر فرض مثال شرایطی به وجود آید که همه مسلمین جهان در یک روز برای حفظ اسلام به مقام والای شهادت برسند، بعد از واقعه تکلیف اسلام چه می شود؟ روایت است که بعد از شنیدن این سوال حضرت امام چشمانشان آبی شد و چند بار ریسِت شدند و از همان جا راهی بیمارستان.
همه اینها به کنار،دكتر مهدي كوچك‌زاده در یکی از مصاحبه های اخیر فرمودند که “ولي فقيه مي تواند احكام مسلم دين را “متوقف ” كند”. ولي فقيه مي تواند بر اساس اختياراتي كه اسلام و پيامبر و خدا به او داده احكام مسلم دين را نه تنها متوقف بلكه براي حفظ اسلام بر عكس كند.

به عنوان مثال اگر آقا فردا حکم دادن که برادران ارزشی با گوز وضو بگیرند و نماز بخوانند، آن نماز قبول است و این نمونه ای از حکم بر عکس کردن قوانین اسلام برای حفط اصل شریعت است. یا مثلا روز عید قربان گوسفندان سر مسلمانان را ببرند و حتی مسلمانان برای سوگواری به جای سر بر ما تحتشان قمه بزنند.
بالاخره یکی از مسائلی که اسلام را از سایر ادیان والا تر می برد همین خاصیت انعطاف پذیری آن است.
این مقاله را به یک ربائی از حضرت امام پایان می دهیم:
طوطى وار
فاطى كه به دانشكده ره يافته است          الفاظى چند را به هم بافته است
گويى كه به يك دو جمله طوطى وار           سوداگرِ ذاتِ پاكِ نايافته است


توسعه : گرداب